Regulamin
CENTRUM TENISOWE ACEPARK
ROZDZIAŁ 1. DEFINICJE
- Sprzedawca – Centrum Tenisowe AcePark prowadzone przez spółkę FERNES spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością w siedzibą z Opolu (45 – 809) przy ul. Spokojnej 6A, wpisanej do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem KRS: 0000970921; REGON: 521972487, NIP: 7543350245.
- Dane kontaktowe Sprzedawcy – adres korespondencyjny: ul. Spokojna 6A, 45 – 809 Opole; telefon kontaktowy: +48 570 386 869; adres e-mail: kontakt@acepark.pl. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym punkcie, a także poprzez formularz znajdujący się na stronie internetowej.
- Strona Internetowy – strona internetowa Centrum Tenisowego AcePark oraz sklep internetowy działający pod adresem internetowym https://www.acepark.pl/.
- Regulamin – niniejszy Regulamin Strony Internetowej.
- Usługa – usługi świadczone przez Centrum Tenisowe AcePark w tym w szczególności wynajem kortów, szkolenie tenisowe, półkolonie, obozy tenisowe itd.
- Grupa – wyodrębnione wg stylu i poziomu zaawansowania gry w tenisa grono osób, w ramach której świadczone są Usługi.
- Klient – każdy podmiot, w tym [1] osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub [2] osoba prawna, lub [3] jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, z przyznaną ustawą zdolnością prawną – dokonujący czynności prawne ze Sprzedawcą. Przez czynność prawną rozumieć należy zawarcie lub chęć zawarcia Umowy Sprzedaży lub Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Część zapisów niniejszego Regulaminu odnosi się wyłącznie do Klientów będących Konsumentami, co jest wprost określone.
- Przedsiębiorca– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, z przyznaną ustawą zdolnością prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Użytkownik – w zależności od kontekstu Klient lub internauta odwiedzający strony Stronę Internetową.
- Uczestnik – osoba, która na podstawie Umowy została zapisana do Grupy Tenisa. Uczestnikiem może być zarówno osoba małoletnia, którą do Grupy zapisali jej opiekunowie prawni jak i osoba pełnoletnia, która samodzielnie dokonała zapisu do Grupy.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Strony Internetowej), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Umowa Świadczenia Usług – Umowa zawierana pomiędzy Klientem a Centrum Tenisowego AcePark, na podstawie, której Centrum Tenisowego AcePark będzie świadczyć usługi na rzecz Klienta/Uczestnika (w przypadku, gdy Klient zawiera umowę na świadczenie usług na rzecz osoby małoletniej, której jest on opiekunem prawnym) na warunkach określonych w Umowie.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Strony Internetowej.
- Produkt – rzecz ruchoma, dostępna na Stronie Internetowej, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Zamówienie– oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Kontaktowego i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Usługi ze Sprzedawcą, w tym w szczególności wynajem kortów, zapis do grup.
- Formularz Kontaktowy – nieodpłatna Usługa Elektroniczna świadczona na Stronie Internetowej umożliwiająca składanie zamówień poprzez interaktywny formularz dostępny w Stronie Internetowej, w szczególności poprzez wysłanie przez stronę formularza kontaktowego, w odpowiedzi na który z Klientem kontaktuje się pracownik Sprzedawcy i potwierdza zapisanie do danej grupy.
ROZDZIAŁ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady kupowania produktów Sprzedawcy, zasady zapisywania się i korzystania przez Klientów oraz Uczestników z usług świadczonych przez Sprzedawcę, a także zasady korzystania z kortów i uczestniczenia w zajęciach.
- Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, Uczestników jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Strony Internetowej.
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej.
- Umowy Sprzedaży oraz umowy dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną zawierane są w języku polskim w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Przeglądanie asortymentu oraz usług znajdujących się na Stronie Internetowej nie wymaga zakładania Konta. Zapisanie się do poszczególnych grup czy innych usług świadczonych przez Sprzedawcę nie wymaga zakładania Konta.
- Klient jest zobowiązany do korzystania ze Strony Internetowej w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami oraz poszanowaniem praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy i osób trzecich.
- Klient zobowiązany jest do wprowadzania i podawania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Podanie błędnych danych uniemożliwi zawarcie umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Klient oraz Uczestnik zobowiązani są do zapoznania się z treścią Regulaminu. Zapisanie się do którejkolwiek z Grup jest równoznaczne z akceptacją postanowień Regulaminu. Od chwili zapisania się do danej Grupy Klient oraz Uczestnik są zobowiązani do przestrzegania postanowień Regulaminu. Za przestrzeganie Regulaminu przez Uczestników, którzy nie są pełnoletni odpowiedzialność ponoszą ich opiekunowie prawni.
ROZDZIAŁ 3. ZASADY ZAWIERANIA UMÓW
- Treści prezentowane na Stronie Internetowej, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje są zaproszeniem do składania ofert w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Dostępne sposoby składania oferty zawarcia Umowy na Stronie Internetowej:
- Zakup Produktu – zakup produktu możliwy jest poprzez Stronę Internetową Sprzedawcy i opłacenie zamówienia poprzez płatność online „Przelewy24”;
- Wynajem Kortu – rezerwacja i wynajem kortu możliwe są poprzez Stronę Internetową Sprzedawcy i opłacenie zamówienia poprzez płatność online „Przelewy24”;
- Zapisanie się do Grup, Półkolonii, Obozów tenisowych i innych usług – możliwy jest jedynie za pośrednictwem formularza kontaktowego. W odpowiedzi na wysłany formularz kontaktowy Sprzedawca kontaktuje się z Klientem w celu potwierdzenia i zapisu do odpowiedniej grupy.
- W przypadku zawierania umowy za pomocą formularza kontaktowego, niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: e-mail, imię, nazwisko, telefon, ulica i numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj (w przypadku wypadku Klientów niebędących Konsumentami konieczne jest również podanie nazwy firmy oraz numeru NIP) oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktów, cena jednostkowa, łączna wartość Zamówienia, wybrana forma dostawy, wybrana forma płatności.
- Po przyjęciu Zamówienia od Klienta Sprzedawca przesyła Klientowi wiadomość e-mail, która zawiera informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji i potwierdzenie warunków Umowy Sprzedaży.
- Z chwilą otrzymania powyższej wiadomości e-mail przez Klienta Umowę Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem uważa się za zawartą.
ROZDZIAŁ 4. FORMY I TERMINY PŁATNOŚCI
-
- Klient dokonujący zakupu na Stronie Internetowej ma prawo wyboru formy płatności spośród dostępnych opcji:
- forma gotówkowa uiszczona w siedzibie Sprzedawcy tj. spółki Fernes sp. z o. o., przy ul. Spokojnej 6A, 45 – 809 Opole;
- płatności elektroniczne i kartą płatniczą za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy24. Obsługiwane metody płatnicze to: przelew online, blik, płatność kartą itp.
- Terminy płatności:
- Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży;
ROZDZIAŁ 5. ZASADY KORZYSTANIA Z KORTÓW TENISOWYCH
-
- Każdy Klient/Uczestnik znajdujący się na terenie kortów tenisowych zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego regulaminu.
- Na terenie kortów tenisowych obowiązuje bezwzględny zakaz prowadzenia działalności komercyjnej.
- Za rzeczy zgubione lub pozostawione na terenie obiektu, Sprzedawca kortów nie odpowiada.
- Z kortów tenisowych mogą korzystać wyłącznie osoby, które prawidłowo zarezerwowały i wykupiły poszczególny kort tenisowy oraz nie posiadają przeciwwskazań do uprawiania sportu, w szczególności tenisa.
- Sprzedawca ma prawo wyłączyć obiekt z użytkowania, jeżeli uzasadniają to nadzwyczajne okoliczności, stan techniczny obiektu, awaria lub przerwy w dostawie mediów.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odwołania rezerwacji z powodu organizacji imprez sportowych, a także w razie konieczności wykonania prac konserwacyjnych lub porządkowych.
- Na korcie obowiązuje czyste obuwie przeznaczone do gry w tenisa z podeszwą non marking. W przypadku innego obuwia niż wskazane, obsługa obiektu może przerwać grę i poprosić gracza o opuszczenie kortu i zmianę obuwia. W przypadku braku możliwości zmiany, gra zostanie przerwana bez możliwości zwrotu wniesionej opłaty.
- Zabrania się stosowania w hali tenisowej obuwia tenisowego i piłek tenisowych używanych wcześniej na kortach ziemnych.
- Czas gry wynosi 55 minut, 5 minut należy przeznaczyć na przygotowanie kortu dla następnych graczy.
- Na kortach obowiązuje całkowity zakaz spożywania napojów alkoholowych i palenia tytoniu oraz zażywania narkotyków i środków odurzających.
- Na terenie kortu zabrania się jazdy na rolkach, deskach, rowerach itp.
- Za uszkodzenia powstałe podczas gry odpowiada Klient/Uczestnik.
- W razie niewykonania lub nienależytego wykonania przez Klienta/Uczestnika zobowiązania używania kortów w sposób określony w Regulaminie, w sposób odpowiadający właściwościom i przeznaczeniu kortów, Sprzedawca może obciążyć użytkownika karą umowną.
ROZDZIAŁ 6. ORGANIZACJA I UCZESTNICTWO W ZAJĘCIACH
-
- Zajęcia odbywają się w poszczególnych siedzibach Centrum Tenisowe AcePark.
- Centrum Tenisowe AcePark zobowiązuje się do prowadzenia zajęć w wyznaczonych terminach zgodnie z grafikiem obowiązującym w danym Semestrze.
- W przypadku zdarzeń losowych, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do:
- zmiany miejsca lub terminu prowadzenia zajęć Grupy,
- zmiany Instruktora,
- odwołania zajęć Grupy.
- W przypadku choroby lub innej uzasadnionej niedyspozycji Instruktora, Centrum Tenisowe AcePark zapewnia odpowiednie zastępstwo, z uwzględnieniem rodzaju i zaawansowania Grupy.
- Centrum Tenisowe AcePark zastrzega sobie prawo do zmiany terminu i częstotliwości zajęć w nowym Semestrze. Klient lub Uczestnik, który nie wyraził zgody na zmianę, ma prawo zgłosić żądanie zwrotu uiszczonych opłat w niewykorzystanym zakresie.
- Centrum Tenisowe AcePark może organizować zajęcia otwarte, w których mogą brać udział osoby zaproszone przez Uczestnika. O terminach zajęć otwartych Centrum Tenisowe AcePark informuje Uczestników i Klientów z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.
- W zajęciach danej Grupy nie mogą przebywać osoby trzecie niebędące Uczestnikami danej Grupy, chyba że Instruktor wyrazi na to zgodę.
- W przypadku usprawiedliwionej nieobecności na zajęciach Grupy, do której Uczestnik został zapisany, Uczestnik (zgodnie z Umową) może przeznaczyć niewykorzystane zajęcia na zajęcia w innej Grupie, w terminie 30 dni od dnia nieobecności.
- Uczestnik jest zobowiązany do:
- uczestniczenia w zajęciach w odpowiednim sportowym ubraniu i obuwiu, które nie niszczy i nie brudzi kortów oraz zapewnia bezpieczeństwo poruszania się po sali;
- punktualnego stawiania się na zajęcia Grupy, pod rygorem odmowy dopuszczenia do zajęć uczestniczenia w zajęciach w sposób, który nie zakłóca ich przebiegu,
- podporządkowania się poleceniom Instruktora.
- Brak przestrzegania przez Uczestnika obowiązków określonych w ust. 6.9. powyżej daje prawo Instruktorowi wykluczenia Uczestnika z czynnego udziału w danych zajęciach Grupy.
- Uczestnik ma obowiązek pozostać pod opieką Instruktora do czasu zakończenia zajęć Grupy.
- W przypadku powtarzających się naruszeń obowiązków określonych w ust. 6.9. powyżej, Instruktor może złożyć wniosek do Centrum Tenisowe AcePark o wykreślenie Uczestnika z Grupy. Wykluczenie z czynnego udziału w zajęciach czy wykreślenie z Grupy na podstawie niniejszych postanowień, nie daje podstawy do żądania przez Klienta zwrotu opłaty za zajęcia.
ROZDZIAŁ 7. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
-
- Nieprawidłowości Klient/Uczestnik może zgłaszać pisemnie poprzez formularz kontaktowy bądź za pośrednictwem Danych Kontaktowych Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji podane zostały następujące informacje: dane kontaktowe Klienta ułatwiające i przyśpieszające rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę; wskazanie reklamowanego Produktu/Usługi oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń; określenie sposobu doprowadzenia Produktu/Usługi do zgodności z Umową Sprzedaży tj.: usunięcie wady lub wymiana Produktu na nowy lub złożenie oświadczenia o obniżeniu ceny przy jednoczesnym wskazaniu kwoty, o którą cena ma być obniżona lub odstąpienie od Umowy Sprzedaży.
- Zapisy w punkcie 7.2. są formą zalecenia i nie mają wpływu na skuteczność reklamacji zgłoszonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Termin rozpoznania reklamacji wynosi 14 dni od daty jej otrzymania przez Sprzedawcę.
- Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na adres kontaktowy podany przez Klienta (adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej).
- Korzystanie z pozasądowych metod rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny.
- Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, w tym dane punktu kontaktowego, można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
ROZDZIAŁ 8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
-
- Postanowienia Regulaminu odnośnie prawa odstąpienia od Umowy dotyczą tylko Klientów będących Konsumentami.
- Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
- Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Do zachowania prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu przed upływem terminu.
- Oświadczenie można wysłać Sprzedawcy pisemnie na wskazane Dane Kontaktowe Sprzedawcy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy Sprzedaży na opisanych powyżej zasadach, Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
ROZDZIAŁ 9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
-
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn technicznych, prawnych lub/i organizacyjnych, a skutki zmiany Regulaminu mogą być następujące:
- dla Klienta, który zawarł ze Sprzedawcą umowę o charakterze ciągłym na podstawie niniejszego Regulaminu (np. umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej) zmieniony regulamin jest wiążący, tylko i wyłącznie, jeśli zachowane zostały wytyczne wymienione w art. 384 oraz art. 3841 Kodeksu Cywilnego, to znaczy, że Klient został powiadomiony o zmianach w sposób prawidłowy i nie zdecydował się na wypowiedzenie umowy w ciągu 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia. W sytuacji, gdyby wskutek zmiany Regulaminu wprowadzone zostały jakiekolwiek nowe opłaty lub opłaty obowiązujące zostałyby podwyższone, Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy;
- dla Klienta, który zawarł ze Sprzedawcą umowę o innym charakterze niż umowa ciągła na podstawie niniejszego Regulaminu (np. Umowę Sprzedaży), zmiany Regulaminu nie będą naruszać praw nabytych przez Klienta przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności wprowadzone zmiany nie będą miały wpływu na złożone Zamówienia oraz zawarte Umowy Sprzedaży. Zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji będą wykonane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania Zamówienia przez Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy, przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 Nr 144, poz. 1204 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem umieszczenia go na Stronie Internetowej i ma zastosowanie do wszystkich umów zawartych po jego wejściu w życie.